SAHABAT
Setiap insan dalam dunia ini memerlukan seseorang yang bergelar sahabat. Tidak mungkin kita dapat hidup bersendirian tanpa sahabat. Insan ini adalah anugerah istimewa yang dikurniakan kepada kita. Kehadiran sahabat dalam diri kita boleh diumpamakan seperti sayap untuk membolehkan kita terbang jauh.
Begitu tinggi penghargaan yang diletakkan kepada seorang yang bergelar sahabat. Dialah tempat kita menyandarkan resah duka kecewa lara dan teman berkongsi kebahagiaan. Bukan mudah mendapatkan sahabat sejati. Ia adalah rezeki pemberian dari-Nya. Jika anda berpeluang mengenali sahabat yang baik, jagalah perasaannya sepertimana kita ingin dihormati oleh orang lain.
Sebagai nukilan daripada penulis, wadah ini ingin dijadikan sebagai ruang untuk mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan buat insan yang bergelar sahabat. Jasa kalian tidak mungkin dilupakan hingga akhir hayat. Moga ukhuwah fillah ini mendapat keberkatan yang berpanjangan dan diredhai selalu. Terima kasih duhai SAHABAT…..

1 comment:

Eone said...

Agreed, real and true sahabat is like a mirror of ourselves and he/she is willing to accept you, the way you are and willing to give you feedbacks, weven though it is something not so nice to hear :)